Servicii optime pentru toate tipurile de transport marfa intern și internațional.
Transportul cu camioanele sunt cele mai comune mijloace de transport de marfă din toată lumea. În funcţie de dimensiunile lor, acestea se împart în mai multe categorii.
Camionete cu prelată de 1,5 tone util (3,5 tone sarcina totala maxim autorizata);
Camionete cu prelată de 3,5 tone util (7,5 tone sarcina totala maxim autorizata);
Camioane cu prelată de 7,5 tone util (12 – 18 tone sarcina totala maxim autorizata);
Camioane cu prelată de 20 – 22 tone util;
Camioane cu semiremorcă cu prelată de tip MEGA;
Camioane cu semiremorcă cu prelată de tip JUMBO;
Camioane cu remorca.
Camionetele cu prelată de 1,5 – 3,5 tone util pot asigura un transport eficient şi flexibil pentru marfa cu o capacitate sub 1 tonă si până în 3,5 tone. De asemenea, aceste camionete pot fi dotate şi agreate ADR pentru transport de mărfuri periculoase.
Citeşte mai multe despre mărfurile ADR aici.
Camioanele cu prelată de 7,5 tone util reprezintă o alternativă avantajoasă de transport pentru mărfurile generale sau mărfurile periculoase ADR cu o capacitate de până în 8 tone. Datorită prelatei, marfa se poate încarca prin spate, pe lateral cu motostivuitoare, dar şi pe deasupra cu macarale.
Camioanele cu prelată de 20 – 22 de tone util sunt mijloace de transport de marfă standard întâlnite pe toate rutele de transport. Acest tip de camioane pot încarca 20 – 22 tone de marfă, având o lungime a semiremorcii de 13,60 m, o lăţime de 2,45 m, o înălţime la prelată de 2,60 – 2,70 m şi un volum mediu de aproximativ 86 – 89 metri cubi. Camioanele cu prelată de 20 – 22 de tone sunt folosite atât pentru transport la grupaj (LTL), cât şi pentru transport complet (FTL) din şi către orice destinaţie.
Spre deosebire de camioanele standard, camioanele cu semiremorcă cu prelată de tip MEGA sunt folosite pentru a transporta mărfuri voluminoase, având dimensiuni mai mari. Acestea au o înălţime la prelată de 3 m şi asigură încărcarea unui volum de 95 – 100 metri cubi, la o greutate utilă de 20 – 22 de tone.
Camioanele cu semiremorcă cu prelată de tip JUMBO se deosebesc de alte tipuri de camioane prin faptul că semiremorca are aşa numitul “gât de lebădă”, aceasta fiind mai joasă în partea centrală şi mai ridicată la capete. Podeaua coborâtă permite încarcarea mărfurilor înalte până la 3 m înălţime în partea centrală şi 2,40 m pentru partea din faţă. Camioanele cu semiremorcă JUMBO asigură încărcarea unui volum de până la 95 metri cubi, la o greutate utilă de 21 – 22 de tone.
Camioanele cu remorcă sunt preferate datorită volumului util mai crescut faţă de alte camioane. Dimensiunile utile de încărcare ale camioanelor cu remorcă sunt însumarea dintre dimensiunile camionului: 7 – 8 m x 2,45 m x 2,70 m şi dimensiunile remorcii: 7 – 8 m x 2,45 m x 2,70 m sau, în unele cazuri, 3 m. Mărfurile care sunt transportate cu acest tip de camioane pot varia de la mărfuri generale până la mărfuri periculoase ADR. De regulă, camioanele cu remorcă sunt mai rare decât cele cu semiremorcă.
Transportul de marfa cu camioanele frigorifice sunt acele tipuri de camioane care asigura o temperatură controlata. De obicei, mărfurile transportate cu camioane frigorifice sunt cele alimentare, dar acestea pot fi şi flori, medicamente, substanţe termosensibile şi multe altele.
Camioanele frigorifice pot avea mai multe capacităţi:
Camionete frigorifice de 1,5 tone util;
Camionete frigorifice de 3,5 tone util;
Camioane frigorifice de 20 – 21 tone util.
Camioanele frigorifice permit transportul mărfurilor perisabile în două variante:
Transport frigorific cu congelare: folosit atunci când se transportă alimente congelate, precum: carne congelată, pește congelat etc. la temperaturi uzuale de -18/-20 °C.
Transport frigorific cu refrigerare: folosit atunci când se transportă alimente care necesită doar răcire și păstrarea unei temperaturi constante pe întreaga durată a transportului. Exemple de alimente: pește proaspăt, carne proaspată, produse lactate, legume și fructe proaspete etc.
Un transport este considerat agabaritic atunci când dimensiunile mărfurilor transportate depăşesc dimensiunile utile ale unui camion MEGA ( 13,6 m x 2,45 m x 3 m) sau greutatea maximă admisă pe osii. Greutatea mărfii care poate fi transportată pe trailere sau platforme agabaritice variază în funcţie de numărul de osii ale trailerului.
Trailerele agabaritice pot fi de mai multe tipuri:
Trailere low-bed: cu podeaua apropiată de sol;
Trailere extensibile pe lăţime şi/sau înălţime;
Trailere lungi în funcţie de numărul de osii.
Camionete cu prelata sau dube (carosate) cu sarcina utila de maxim 1,5 tone.
Asiguram transport in regim de grupaj sau exclusiv.
Grupaj – colete, paleti maxim 10 europaleti.
Exclusiv – colete sau paleti maxim 10 europaleti.